Sommardöden- Mons Kallentoft

Jag läser ganska mycket och det är något som jag mår bra av att göra.
Så varje kväll innan sänggående så blir det några sidor som plöjs igenom.
 Kanske klassas som att man är lite gammal
när man gör det men det ger mig ro...
så jag skiter i om jag låter gammal...

Senaste utlästa boken är Mons Kallentofts
andra bok om Malin Fors vid Linköpingspolisen.

Beskrivning pockad från bokens baksida:
   Det är den varmaste sommaren någonsin i Östergötland. Linköping dallrar i hettan och i de omgivande skogarna rasar de värsta skogsbränder trakten sett. Tidigt en morgon hittas en fjortonårig flicka irrandes naken och våldtagen i stadens största park. Flickan själv minns ingenting och kriminalinspektör Malin Fors och hennes kollega Zeke tvingas försöka nysta i de få ledtrådar som finns. Men hur hamnade flickan i parken och vem är förövaren? Samtidigt anmäls en annan flicka försvunnen av sina föräldrar och kort därpå görs en fasansfull upptäckt vid en badplats utanför staden. Sommardöden har kommit till Linköping och under några varma julidagar förvandlas drömmen om sommaren till en fruktansvärd mardröm...

Mons språk är något utöver det vanliga och jag älskar det.
Man lever sig in i miljöerna och upplever det som händer och  sker.
Gillar man deckare så ska man helt klart läsa denna!!!
Svårt att lägga den i från mig...
vill bara ha mer och mer...
längtar tills nästa bok kommer!


Sommardöden


Kommentarer
Postat av: sofie

sv: ja kan närsomhellst.. nästa helg kanske? kramar

2009-09-18 @ 17:21:57
URL: http://sofief.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0