Provlopp i Rättvik.

Jag har varit på travbanan och arbetat nu. Det gick mycket bra måste jag säga. Vi var under fyrtio med Bosse, tom nere på trettiosex första varvet. Trettioåtta andra...superbra. Annmarie som trodde att Bosse aldrig skulle komma under fyrtiostrecket...men i bland är det skönt att bli överraskad. Dock har vi fyra sekunder att kapa innan vi kan tänka på start. Och doktor Johansson vill starta om lite mer än en månad, kan bli tajt. Men vi får se.

Fröken gick bra på läktarsidan men sen på bortre långsidan så sackade hon och tappade koncentrationen. Tråkigt att det ska vara så svårt att hålla sig skärpt hela tiden men det går åtminstone framåt och hon springer förjäkla fint. Duktig tjej. I provloppet så gick det bra, det var lite fler hästar med denna gången och hon fick gå på volten tjugo bakom. Det var nyttigt för henne att få gå lite i rygg och jag tycker hon höll i bra. Såg att hon tyckte att det var väldigt obehagligt när det stänkte upp grus från hästarna framför men det är oftast en vanesak.

Det blev mörkt fort nu på kvällen
och när jag skulle ta in de övriga kusarna i stallet
så fick jag gå på känn, det var becksvart ute på Heden.
Och kallt.
Riktigt ruggigt tycker jag och det blir nog långkalsipper
till morgonens promenad.

I allafall är jag nöjd med dagens arbete.
Väldigt nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0