Sweet dag=)

Hej hej!
Nu sitter jag hemma hos min kära mor och skriver.
I dag har det varit en härlig dag tillsammans med mina nära.

Dagen inleddes med att jag och mor åkte upp på stan i Hedemora.
Jag ville kila in på Erikshjälpen och kolla om de hade något billigt och behövligt. Erikshjälpen här i Hedemora är en väldigt trevlig affär som är betydligt mycket billigare och har mer av värde(i mina ögon) än vad Tulavippan hade när jag gjorde ett besök där för några veckor sedan. Och om jag hittade något? Jajemen...ett köksbord samt fyra stolar för en billig peng. Jättefint och utan skador men färgen föll inte mig i smaken så nu ska det målas lite så for jag får upp det till Leksand. Kommer bli skiiiitsnyggt!!!
Förutom bordet så skaffade jag mig en liten kista som är i äldre stuk,
riktigt nice och även den väldigt billig!!
Sådant gillar vi;-)

Efter Erikshjälpen så åkte vi till Pingbo och plockade upp Sofie.
Svea mötte oss ute på gården med ett stort leende, sötaste skitungen ever=)

Falun blev nästa anhalt där morsan hittade ett par grymt snygga skor
som jag just i skrivande stund håller på att "Sallyar".
Sågmyra därefter.
Sofie gjorde lite fynd. Ett par riktigt snygga Levis och lite annat smått och gott.
Fikade en varsin negerboll och cola/kaffe.
Mumma!!

En tur in i min lägenhet och hämtade min medicin
som jag såklart glömt att föra med mig ner kvällen innan.
Kom ihåg allt utom det...men det kan bli så ibland.
Sofie fick en klänning av mig
som jag hoppas få se på inom snar framtid;-)

Insjön stod näst på tur och det var Lager 70 som siktet var inställt på.
Svea fick sig ett par nya snygga röda gummistövlar
 som hon nu kan stoltsera med hos dagmamma.

Och sist men inte minst så hamnade vi på Kupolen.
Snygga nya skor(välbehövligt) till Sofie och till en annan
så blev det en del suktande efter en tjocktröja på MQ.
Men dock för dyr för min del.
Ica Maxi var sista anhalten och där köptes det Volumasters.
Ska bli spännande att se resultatet.
 Det är ju nämligen så att våran släkt har alla tjocka hästmanar
och inget biter när man vill ha volym i svallet.
Men jag har ju hört så gott om denna så nu är det upp till bevis.

Han med en sväng in hos syrran när vi kom hem
och hon fick en liten present av mig.
En foundation från Make Up Store så det hände en liten olycka med hennes.
Jag tyckte världens bästa syster förtjänade den=)

Nu har jag och mamma lagt in bilder på fb,
ätit Lasagnette och bara tagit det lugnt.
Är otroligt trött men ska vara uppe en liten stund till.
I morgon har jag lite saker och göra innan jag måste återvända till Leksand
och packa min väska för att flytta till Alvik.

Nu ska det kollas lite mail och sedan softa...
Har lite vaniljglass med mangorippel här bredvid mig.
Lördagsmys...
Kram


Kommentarer
Postat av: sofie

tusen tack för klänningen. och för en mysig dag:D måste göras om:D hoppas vi hinner ses idag innan du drar tillbaka.:)

2009-09-27 @ 09:31:17
URL: http://sofief.bloggspace.se
Postat av: Jeanette

Tack för foundation jag fick av dej!Kram

2009-09-30 @ 19:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0