Stallet själv i dag.

Har gjort det mesta som ska göras.
Känns bra men det är en sak kvar som jag bävar för...tvätten.
Såååå jädrans tråkigt, helt okej med själva tvättandet
men sen ska det tas reda på också vilket är dödens tråkigt.
Och så måste jag laga mat. Ganska tråkgit det med.
Men äta bör man annars dör man...eller hur var det nu?

I af har jag haft hästarna i dag för att Peo och Lurven åkte till Östersund i morse vid femtiden.
Det var start på gång och jag fick precis en rapport att han hade varit väldigt vass i värmningen och hade sett superfin ut men sen hade det bara gått ett varv, därefter så hade han segnat till och blivit slö. Bajs också.
Han soms ett så bra ut men visst nu är det första starten på länge och det är inte särskilt tacksamt att resa 50 mil heller...så vi får hoppas på ett nytt lopp och kämpa vidare hemma.
Fortsätt simma, fortsätt simma, fortsätt simma...

Själv hade jag en otroligt seg start på dagen.
 Febern vill inte riktigt ge med sig men jag kämpade på
och fick stallet rengjort även om det tog lång tid.
Så när jag väl fått de gjort så tog jag med mig göken på en tur i skogen.
Lite lugnare på de mjuka vägarna.
Han skötte sig exemplariskt.

Fika.

Och sedan var det lille skruttens tur. Inge trots och inget tjafs.
Allt gick fint som snus.
Samma motion som sin bror då vi ska till banan
och köra snabbjobb på fredag
så nu hoppas jag att de har massor av kraft till att visa vad de går för.
Börjar ju faktiskt närma sig kval för båda två. Så nu gäller det.

Bosse gick kval i tisdags och det gick väldigt bra. Duktig Bosse!!

Ok...det var allt för stunden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0