I soffan med Grynet, Oldsberg och Svennis.

Nu sitter jag i soffan.
Mätt och belåten och kollar på Ingvar Oldaberg och hans gäst Svennis. Det är faktiskt riktigt bra program. Jag gillar grejen att det är en inblick i människors liv som man annars inte har en aning om. Och man får se att trots deras jobb/kändisstatus så är de vanliga människor. Men en aning mer pengar såklart...

Det fick bli pannkakor till middag i dag och Grynet har inte klagat.
Hon ligger här bredvid mig och slickar sig om munnen.
Lilla skruttan...

Åhhh, nu uppträder Charlotte Perelli...vilken  kropp...OMG!!! Vill ha!!!!

Ger nog faktiskt upp för i dag.
Mina ögon svider och jag vill inget hellre än att plocka ut linserna och sedan krypa ner i sängen med min bok som jag läser just nu. Jens Lapidus är författaren och jag har än så länge bara kommit två kapitel in i boken men jag väntar med spänning på om det är något som kommer att falla mig i smaken eller inte.
Avskyr att vara förkyld.
Det tar på krafterna och jag känner mig hemsk.
Men jag är stolt att jag och Grynet lyckades kravla oss ur sängen vid åtta och gå ut på en liten promenad. Det var skönt även om jag var seg. Vi kan doc klappa oss på axeln och vara stolta!

Om jag har tur och har lite bensin i tanken nästa helg så ska jag åke ner till familjen igen. Jag och Sofie har planer på en ridtur tillsammans. Såååå skoj...shit jag längtar riktigt jäkla mycket...sååå gött o komma ut i skogen på en tur om så bara en lugnare skritt/joggtur.
Vill så bad ha tag på en häst som jag kan rida här uppe en-två dagar i veckan. Men jag har ju så dåligt med kontakter men tror jag ska slänga ut en annons faktiskt. För ridningen för mig är terapi och är det något jag behöver så är det terpai.
Finns inte mycket som slår att sitta på en hästrygg och känna den arbet under en, höra dess andning och bestämda steg. Det kraftpaketet som man arbetar för att komma i harmoni med...att bli ett!!
Vilken dröm...nej blir nog visst lite Blocket innan jag släcker mina blå...

Hoppas ni har en härlig lördagskväll vad ni nu än hittar på!!
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0