Vacker morgon...och skön eftermiddag...

Nu kikar jag på Oskyldigt dömd.
Snart sängen.
Ska ju upp och jobba till morgonen.
Med tillhörande morgonpromenad.

I morse åkte jag dock bil så att jag skulle hinna till skolan mitt på dagen.
Var ut nu på eftermiddagen och körde fröken.
Såååå skönt var det med solen som sken.
Skillnad mot morgonens körning där det var superkallt.
Fingrarna domnade bort ganska så omedelbart.
Men det var vackert och då glömde man ganska snart att man frös.
Solen kikade fram mellan träden
och gjorde att frosten glimrade som diamanter.
Underbart vackert och jag kom på mig själv att sitta
och bara vara här och nu tillsammans med hästen.
Inte ofta det händer och jag blev alldeles salig av lycka...

Hundarna röjde järnet i stallet och hade så roligt.
Och matte tyckte att det var lite roligare i dag
då marken fryst och de inte såg ut som två lerhögar....hehe...

Nu blir det dock sängen.
Sov gott alla söta...puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0