Min första uppgift=)

Nu kollar jag Idol.
Har smörjt in mitt onda med liniment och det värmer gott.
Trött i ögat men känner mig nöjd över dagens prestationer
och att det blev en lugn och skön kväll framför teven.
Kanske kan klassas som tråkigt
men jag behöver få tid för mig själv.
Mer än jag tidigare förstått.

Ohhh....nu blev det helt plötsligt ett frieri mitt i direktsändning.
Guuuu´va gulligt...*smälter*
Och hon sade såklart ja=)

Har en vän som arbetar med träning och hälsa nere i Hässleholm.
En dag fick jag nog och orkade inte vara tjock längre.
Så jag kontaktade henne och en gång för alla så ska jag nu ta tag i allt!!!
Precis ALLT!
Kommer nog att kännas lite tråkigt till o börja med
men i slutändan så är det en investering
för mig själv och mitt liv, min framtid.
Jag vill kunna titta tillbaka på mitt liv
och se att jag gjort bästa möjliga av den tid jag fått på jorden.
Schemat med mat som är min första uppgift
kändes lite hård men samtidigt sjukt sann.
Kommer att lägga ut lite delar av det längre fram
när jag kommit in i rutinerna.
Då kommer även invägning, mål och allt sådant.

I morgon när jag slutat jobbet så ska jag betala räkningar
och förhoppningsvis så kan jag handla lite mat när det är gjort.
Om det går så ska jag sedan rensa ur mitt skafferi
för att skicka allt onödigt/onyttigt som rumsterar där.
Så när jag får besök nästa gång
kanske ni får med er något hem som jag inte längre får äta. 
Hellre det än att kasta det...
samtidigt som jag då är boven till att någon annan äter onyttigt.
Men alla tar väl ansvar för sig själva eller?

Hmmm...ska fundera vidare på lite frågor som Åsa ställde till mig.
Ska försöka komma på svar...

Åsa jobbar på detta underbara stället....--->Hälsoprofilen.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0