Dagens arbete...

Nyäten.
Håller på att tvätta.
En hund är billig just nu.
Har nämligen ätit en bit av min sko...
min superfina sko...så nu blir det galler runt skohyllan
så att jag kan slappna av när jag inte är hemma.
Kändes sjukt surt att kliva innanför dörren
som så många gånger tidigare
men synen som mötte mig var sorglig.
Hoppas på att kunna dölja skadan så gott det går.

Jobbat i rätt så många timmar i dag.
Lite som kompensation för gårdagen då det bara blev en körning.
Mockningen i dag gick inte så vidare bra
men jag gjorde så gott jag kunde.
Armen bråkar med mig och det skär som knivar i den konstant.
Blir inte bättre när man sedan anstränger den
men envisheten tog över i dag.
Lastade utan problem och kom i väg till Rättvik
 lite senare än vanligt just för att ge solen en chans
att värma upp lite på banan och i luften.
Jag körde "lortjocke" som jag numer kallar honom(4-åringen) och Peo hade fröken. För min del så var det en riktigt pigg pojk som ville springa ordentligt snabbt men fick hålla igen då damen inte hade fullt så bråttom. När vi körde heat två så kändes det som 35-fart men det visade sig att vi låg på 23-fart. Inte så illa ändå...men fröken var ju totalt avkopplad och hade hon bara skärpt till sig lite så hade hon seglat fram. Men hon är lite seg och jag hoppas att hon vaknar till liv snart. Så fin som hon var hemma på rakbanan i går skulle hon varit i dag, då hade det varit läge för start snart.
Gick bra att köra trots armens domningar men efteråt när vi satt och drack nyponsoppa hemma på gården så höll jag på gå under av smärta.  Försöker få lite smärtstillande att lindra det men tror att det bästa är en dusch och sedan liniment. Hot´n´cold, grymmaste linimentet som tillverkats och det ska få verka under natten tillsammans med en vetekudde.

I morgon blir det återigen en lång arbetsdag.
Ska till Borlänge och sedan sköta om stallet på Heden
då Peo är på älgjakt med Häradsbygden.
Så på kvällen blir det nog inte mer än en promenad
 med hundarna och sedan Idol.
Kommer att tillbringa hela kvällen i soffan
med ett stort glas vatten och tidig sänggång.
Förhoppningsvis så får jag jobba både lördag och söndag
ute i stallet vilket passar mig utmärkt
som ligger back denna månaden.
*håller tummarna*

Nu ska jag arbeta lite med mail och sådant som måste fixas snarast.
Ciao=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0