Uppgift 1 av Åsa.

Nu har jag ätit dagens sista mål mat.
Äter lite frysta hallon som dessert.
Sååå gott!!!

I dag blev det biffar med soltorkad tomat 
och fetaost tillsammans med fullkornsbulgur
och kronärtskockspesto.
Riktigt gott men jag föredrar nog att ha biffarna
tillsammans med ugnsrostad potatis och tzatsiki.
Men de örka ja inte gö;-)

Jag har ju kontakt med underbara Åsa från Häsloprofilen i Hässleholm
där jag tidigare tränade.
Hon hjälper mig nu att komma tillrätta
med allt inom kost och träning vilket jag är enormt tacksam för.
Vi tar det steg för steg och börjar med kosten.
Prioritet nummer ett att få till mat och måltider
så att min kropp kan fungera ordentligt.

Min uppgift denna veckan:
Frukost
Lunch
Middag

Dessa måltider ska intas, inget däremellan.

Som frukost har jag två olika alternativ till och börja med.
1) Havregrynsgröt med en klick smör,
kanel och fet mjölk(jag har dock valt mellanmjölk).
2) Fet naturell yoghurt eller fil, 1dl Paulúns musli.

Till en av ovanstående så ska jag göra en milkshake
 på fet mjölk, blåbär och hallon.
Omnidepå vitamin/mineral tablett
ska intas samt fiskolja så jag får i mig Omega 3.

Bröd får jag endast äta om jag tar det till frukosten
och då måste det vara osötat.

Lunch:
Lagad mat eller måltidsersättning i form av PreNet Bas.

Middag:
Lagad mat eller måltidsersättning i form av PreNet Bas.

Under en dag ska jag dricka 2,5 liter vatten.

Utöver att fixa maten på egen hand samt intaga den
så ska jag rensa mitt matförråd
och kasta i väg allt som innehåller E620-E625.
Vad är då detta?
Jo de är smakförstärkare som tillsätts i mängder av varor
och kan framkalla ett beroende.
 Så de ska bort.

Och så ska jag försöka finna bra varor.
Varor som jag får äta.
Detta är min veckouppgift.

Kanske inte ser så svårt ut
men för någon som har ett sockerberoende
och äter efter känslan inombords så är detta en tuff utmaning.

Varje vecka så kommer en ny utmaning för min del och jag ska kämpa på.
Detta är inget jag gör för stunden
för att det är just en utmaning,
jag gör det för ett välmående liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0