En man med litet ansikte- Helene Tursten

Nu har jag återigen läst ute en bok som jag kan rekommendera.
Det var min kära mor som fick mig att välja just den ur min ganska stora hög av just nu olästa böcker. Det var ett bra val. Jag listade dock ut slutet lite för tidigt för min egen smak men jag hade nog bara en bra dag när jag listade ut det. En riktigt bra bok ska man ju bli överraskad av slutet och jag vet att många som recenserat den på nätet blev överraskade hur det hela löste upp sig.

Boken handlar om Irene Huss
som arbetar på våldsroteln i min gamla kära stad- Göteborg.
Mycket familjeliv och känslor
som utspelar sig utanför arbetet,
 vävs in i utredningarna som pågår.
Det hela börjar med att två poliser blir vittnen till en BMW:s farliga framfart
på väg upp mot Delsjön och hur den rammar en gående på övergångsstället.
I jakten på dessa fartdårar så finner de ett lik i en jordkällare.
En ung flicka utan identitet.
En av traffickingvärldens mest hänsynslösa hallickar
befinner sig i Göteborg och jakten spinner vidare.

Denna boken är den sjunde fristående boken om Irene Huss
och jag kan tänka mig att läsa de tidigare utgivna böckerna i sinom tid.
Gillar ni kriminalare så läs den
och se hur snabbt ni finner svaret på utredningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0