Målardags...

Nu ska jag göra något som jag inte gjort på länge.
Jag ska måla.
Evigheter sedan men det ger mig ro.
En ro som jag känner att jag behöver.
Vill bromsa min vardag lite grann
och reflektera över vad jag känner här och nu.

Har ingen aning om vart de kommer sluta men jag ska starta nu.
Eller så ska jag åka till Insjön och inhandla en större duk.

Oj, nu blev det svårt ju...
Klockan e ju så mycket...
Tror jag svänger förbi Insjön faktiskt...

Men sen ska jag måla.
Och det jag målar nu ska inte gömmas eller kastas.
Det ska upp på väggen i min kala lägenhet.
Looking forwart to it.

Talk to you later:-)

Update:
Jag har målat en tavla.
Ingen tanke.
Bara på ren känsla.
Den sitter uppe på väggen
och speglar det jag kände för stunden.
Har fler tankar som vill ut men nu ska jag krypa i säng.
Få se om de finns kvar i morgon.
Hoppas.
Ska upp extra tidigt i morgon.
Hundar och hästar som behöver motion.
Och sedan trav i Rättvik.
Håller mina tummar.
Sov sött, kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0