Jordfräsen Ulrika.

Nu har jag tvättat.
Lagat mat tillsammans med Thomas.
Solat.
Och kassarna sedan shoppingen i dag
står fortfarande fint uppradat i hallen.
Undra hur länge de kommer att stå kvar.
Känner jag mig själv rätt så blir det säkerligen en vecka i af.
Såååå typiskt mig
att inte ta reda på sakerna direkt.
Så är det gjort liksom.
Tvätten kommer också att ligga fint och vänta på att bli vikt.
Gud vet när jag kommer att ta tag i det.

Jag är en jordfräs.
Bara att inse.
Första gången jag fick det slängt i ansiktet så blev jag nästan lite stött.
Tänke att jag som är så ordningssam,
hur kan jag klassas som en jordfräs?
Jag kommer i håg att vi var på semester i Turkiet.
Vi skulle gå ner på stranden första dagen och jag skulle bara ha något ur min resväska...
och då jag inte fann det jag sökte
genom att lyfta fint och försiktigt på de vikta kläderna
så rörde jag runt allt i en hög och voila...
där var det!!
Tada...så enkelt allt blev.
Kollar man in i min garderob så blir man nog också rätt så knäckt.
Allt ligger huller om buller
och det ser ut som att jag inte har en aning vart mina grejer finns...
men så är det inte utan var hylla/korg har sin plats.
Så i mitt huvud så är det ordning bara det att utåt sett så kan de se för jävligt ut...
men hey, huvudsaken jag finner det som ska finnas.
Men det är bara att inse.
Jag kommer nog alltid att vara en röra.
Men det är en del av mig.
Men vad gör det...så länge jag är lycklig och mår bra.

Nu ska jag krypa i säng.
Blir en lång och rolig dag samt natt i morgon.
Ska bli så himlans gött!!!!

Good night sweethearts!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0