Fullt ös...

Vilken dag det var i går.
Det gick i ett.
Från att jag klev ur sängen
och gick en morgonlångis med gumman.
Mamma och Zigge kom upp från Hedemora
och vi åkte på marknad tillsammans.
De var så söta och började räkna ut hur många år sedan
de var sist på marknaden och det var nio år sedan.
Helt sjukt länge ju....
och marknaden har vuxit lite sedan dess kan jag lova.
Vi gick inte igenom allt...
fanns ingen ork kvar.
Men jag inhandlade saft från Brunneby
som är den bästa och sen två ben till min lilla skrutta.
Mer shopping än så blev det inte.
Fick lite engelska kolor av Zigge
när de skulle åka hem men de är typ slut.
Det gick fort;-)

När vi knatat klart så var det bara hem
och byta om för min del då det var dags att åka på trav i Rättvik.
Vi starade i ett P21 lopp och höll ledningen hela loppet
men blev slagna med en halv längd på upploppet.
Dock kom vi tvåa
och fick en massa nya fräscha poäng som var mer än välkomna.
Utöver det så var det skönt och se att träningen
vi utövat hemma har gett bra resultat.
Så nu siktar vi mot fredagens lopp i Borlänge.
Såååååå glad=)

När vi kom hem i från Rättvik så var det ett snabbt ombyte
för att åka till Bygatan och käka med morsan och Zigge.
Vi tog alla en varsin hamburgare....och gött va det.
Var så himlans hungrig så jag smällde i mig en hel del.

Efter det så åkte de hem til Hedemora
då klockan tickat på och blivit ganska mycket.
Alltid lika tråkigt att se dem fara
men vi kommer ses nästa helg då det är marknad i hemma i stan.

Fick besök av en vän som jag skulle kolla på en film med
men det blev att vi satt och snackade skit till klockan tre på natten i stället.
Mycket trevligt och jag fick se nya sidor som jag inte visste fanns.
Alltid lika roligt att lära känna människor.

Vaknade denna morgonen av att telefonen ringde.
Och nu blir det morgonlångis...
ska på marknad i dag igen...
så måste rasta gumman så hon klarar av att vara hemma...

Ha en lovely dag!!!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0