Dagens häst...

Det snöar...och snöar lite till.
Jag trodde faktiskt att det var vårväg på gång.
Men tji fick jag.
Jaja, den kommer när den kommer.

I dag körde jag först gamlen själv och han var lite tveksam
och seg i början men sedan vaknade han till liv och jobbade på fint.
Kändes riktigt skönt att vara ute i skogen själv och köra...rensa tankarna lite.
När Peo kom tillbaka var jag redan klar med Gamlen så vi gick in o fika.
Och precis när vi skulle kliva ut ser vi en rymling på gården. Lilla söta fröken hade lite för mycket energi i kroppen och hade sprungit igenom tråden och levde rövare framför brorsan sin. Men hon var inte svår att fånga tack o lov.

Jag körde henne och Peo tog Lurven och det gick riktigt bra.
I börja sprang hon och spände sig över korset men gav efter något sånär efter en stund.
Tror hon är lite stel uppe i korset så ska försöka massera henne och kanske ha henne under solariet en sväng också.
Förhoppningsvis släpper det då...

Men nu blir det duschen och sen soffan...
Tror inte den här dagen bjuder på så mycket mer tyvärr...
i allafall inte för min del...
sköt om Er!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer ihåg när jag hade en busig shettis på foder..han hade inga skor så han sprang alltid genom tråden när det var snö på backen :) Så söt! Nej Ulrika nu är jag less på det gär, vill ha våååååååååår!



kram madde

2009-03-23 @ 16:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0