Brunnslock...

I dag när jag och Grynet var ute på promenad
så kom jag och tänka på en ny tvångstanke som jag har.
Jag kan nämligen inte kliva eller cykla på ett brunnslock som det står A på.
För det betyder avbruten kärlek
och ingen vill väl att kärleken ska försvinna.
Tvångstanken är som värst om jag är tillsammans med någon
för jag tror att den personen ska göra slut
om jag skulle råka kliva på A-locket.

Om olyckan skulle vara framme så kan man upphäva det
genom att snarast kliva på
ett sånt där litet brunnslock i asfalten som är fyrkantigt.
Det står V på det. Det upphäver A-brunns förbannelsen.
Men det måste gå fort.

Jag har även t-tanken att jag måste kliva på
 K-brunnar för att det betyder kärlek.
Och jag kan inte tänka mig ett liv utan kärlek
så jag hoppas att det ska ge mig lycka och evig kärlek.

FV-brunnar betyder Förlovad....
alltså att man någon gång kommer att bli det...
Men kliver inte på dessa
förräns jag delar mitt liv med någon där jag ser en framtid.

Och om jag är ute och går med en vän
så kan vi inte gå på varsin sida om lycktstolpen
 för det betyder att vi kommer börja bråka och bli osams.
Jag hatar att bråka.

Så just nu undviker jag A-brunnar
och kliver på K-brunnar samt går på samma sida om lycktstolpen....

Tänk att man kan få så mycket tok för sig.
Detta sitter liksom kvar sedan mina första skolår...
eller var det lekis det startade i?
I vilket fall som helst har det pågått länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0