Naturkunskap B.

Jomenvisst.
Nu är det klart.
Jag börjar att studera på måndag.
25% fart,  naturkunskap B, 100p.
Känns bra att börja redan under sommaren
och smygstarta lite för att sedan vara klar i november.
Matte A kommer jag att börja läsa när höstterminen sparkar igång.
Runt 13 augusti tror jag det var...

Lite nervöst är det att jag äntligen tagit tag i saken
och läser nu för även om jag inte kommer att plugga till djursjukskötare
 så kommer jag ha enorm nytta av att ha läst framförallt matte A & B,
då kommer jag vara behörig till en hel del...
men än så länge siktar jag på att läsa inom djurens värld
och få att få hjälpa och vårda dem.
Tror det är ett bra yrke för mig och jag hoppas att detta kommer bli bra.
Innerst inne är jag inne portföljmänniska med snygga kläder och karriär,
jag är en simpel lantlolla och jag trivs med det.
Och de gånger jag inte går i skitiga stallkläder
så är det ju desto roligare att få klä upp sig och fixa sig=)

Framtidsutsikter, djursjukskötare(text hämtad från slu.se).

Att djuren mår bra är viktigt, både för djuren, djurägarna och för samhället. Djurens positiva betydelse för folkhälsan poängteras i många sammanhang. Det finns cirka 3,5 miljoner sällskapsdjur och sportdjur i landet vilket kräver en väl utbyggd och modern djursjukvård. Dessutom behövs det förebyggande hälsoåtgärder och rehabilitering för djuren samt professionell rådgivning till djurägarna.
Efter studierna. Djursjukvård och djurhälsovård är ett område i stark tillväxt och arbetsmarknaden är mycket god. Som djursjuksköterska arbetar du främst på djursjukhus och djurkliniker med hund, katt, fåglar, reptiler och andra husdjur samt sporthästar. Du arbetar både under ledning av veterinär och självständigt, ibland i arbetsledande ställning. Du kan också ha ett eget företag eller arbeta med försöksdjur.
Programmet ger dig även behörighet att studera vidare på avancerad nivå.

Så nu siktar jag mot detta.
Otroligt skönt att ha ett mål att blicka mot.
Detta ska jag klara...men jag kommer endast att göra det i min egen takt
och inte för någon annans skull.
Wish me luck, kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0