Tryckare i lågstadiet...från livet innan...


Meat Loaf- I would do anything for love.

I går natt när vi körde hem från Eskilstuna
 fick vi inte in någon annan radiokanal än Mix Megapol.
Och när denna låten spelades med gamla älskade Meat Loaf
så visste jag inte vart jag skulle ta vägen.
Fick faktiskt en tår i ögat då jag satt och tänkte tillbaka på tiden i lågstadiet.
På hur mycket som förstörts av vissa människor i mitt liv.
När ni gjorde det ni gjorde så tog ni även en del av min barndom.
Mina minnen jag har är från tiden efter händelserna.
Jag tappade liksom bort tiden innan
men när jag hörde denna låten så kom lite av det tillbaka...lite glimtar...

En till låt med stort värde för mig:
Bryan Adams- (Everything I do) I do it for you

Kommer i håg en blå/vit rutig skjorta och en blond kille...
vi dansade tryckare till denna låten på hans födelsedagsfest.
Och jag var så stolt att han ville vara tillsammans med mig då han frågat chans.
Kommer inte ihåg riktigt hur gamla vi var
men det var i allafall när jag gick på Kungsgårdsskolan i Säter.
På den gamla goda tiden.
Hahaha...tänk vad livet var bekymmerslöst.
Saknar den tiden...

Och även denna såklart:
Bryan Adams- Please forgive me

Även denna låten var en återkommande tryckarlåt
på discona på Folkets hus i Säter.
Älskade denna låten och den ovan...
de har spår 7 och 14 på Bryans skiva och varje kväll när jag skulle somna
så var det dessa två låtar jag lyssnade till.
Kommer alltid få denna speciella känslan i bröstet när jag lyssnar till dem.
En blandning av glädje och sorg.

Skivan ligger i cd-samlingen..har samlat damm i många år
men nu ska jag faktiskt gå och kura ner mig i soffan
och försöka få lite mer lyckliga glimtar från livet innan.

Livet innan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0