Gott och blandat i dag:-)

Piuhhh...
Vilken dag.

Upp i morse för en tur till Rättviks travet med Lurven.
Han var inte lika entusiastisk i dag som för en vecka sedan
men med lite underhåll hemma på rakbanan
så kommer det nog gå bra vid nästa start i Örebro.
Jag hoppas och tror på honom
även om han har väldigt mycket egen vilja.
När vi var klara i Rättvik så var det hem på gården
och en fika med Peo och Lasse som hängde på...
och självklart en del trav, -hockeysnack samt gamla historier. Trevligt!!

Hem och göra mig i ordning och hoppa in i bilen till Mora.
På vägen dit så blev jag intervjuad av Sara
för en träningstidning som jag ska vara med i längre fram i vår.
Det kändes bra och på måndag får jag första utkastet för eventuellt godkännande.
Spännande som bara den.
Dock nervöst för jag har nog inte insett att människor ska läsa om mig
 och kunna se en bild på mig...
dock tror jag att det är bra för jag har varit helt öppen om ätstörningarna osv.
Tror det här kan bli riktigt bra.

I Mora plockade jag upp Emma och vi tog en tur på staden.
Trevligt sällskap och lagom mycket butiker.
Åt en tacotallrik på ett msyigt ställe som jag har för mig heter Kaffestugan.
Dit återvänder jag gärna fler gånger.
Hittade en butik som jag gillade som heter Stil.
Mycket fint och även inne på H&M var det bra utbud
då det inte var lika utplockat som i Borlänge och Falun.
Hittade min herrskjorta och även ett par jeans som sitter taaaajt
men förhoppningsvis så töjer de sig:-)

När leken var slut var det dags för allvaret.
Bära lådor från Emmas lägenhet på tredje våningen till bilarna.
Fyllde dem och sen en vända till Maxi...därefter hemåt.
Och jag konstaterade att det kommer bli mycket lättare
 att få upp möblerna på lördag i den nya lägenheten
än det kommer att bli å få ner dem från den gamla.
Tajta, korta trappor och flera våningsplan...
men det kommer att gå för vi har tagit så mycket nu
 att det i stor utsträckning är mest möbler kvar och lite smått.
Det ska vi fixa!!!!

Nehepp, nu ska vi ut och gå sen blir det stupa i säng.
Trött som en tok och i morgon ska vi ut och köra igen:D
Ska ta lilltokan igen få se om hon suger tag i bettet i morgon igen....

Tack älskade gumman för i dag,
jag har haft så trevligt med dig och du är underbar, glöm aldrig det!!!!
Söta drömmar, puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0