Första vägningen...

Min första vägning var i går morse.
Nervös såklart.
Vågen visade : 67,5 kg.
Målet i går låg på 67,8 kg.
-0,9 kg.
Det vill säga bättre än väntat.
Nöjd.

Nu till saken.
Jag äter när jag mår dåligt.
Som någon sorts dålig tröst när jag är ledsen.
Och ledsen var jag i går.
Ledsen och förvirrad.
Så jag syndade.
Eller tröstade mig om man vill kalla det så.
Satt med dåligt samvete sent i natt.
Shit.

Dåligt samvete och tårar.
Kikade på Tina Turner.
Filmen om hennes liv och hennes karriär.
Livet tillsammans med Ike Turner.
Om misshandeln.
Levde mig tillbaka.
Till mitt liv.
Så som det var.

Filmen heter "What´s love got to do with it".
Underbart att se denna kvinna klara detta på egen hand.
Jag beundrar henne.

Ska försöka rycka upp mig i morgon.
Äta bra och promenera mycket.
Frisk luft och glad i sinnet....
och umgås med min kära mor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vännen va jobbigt att du mår som du gör..tänk om jag kunde trolla! Skönt att vikten går ner iaf :) Saknar dig med! kram madde

2009-01-11 @ 22:06:48
Postat av: Lisa

varför ska du gå ner? hur lång e du? du väger ju inte så mkt? men jag är precis som dig, jag äter med när jag är deppig.. fattar inte de som e tvärtom!! Kram o lycka till iaf..

2009-01-13 @ 09:08:07
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0