Första körningen med lilltjejen.

Nu har jag nyss kommit innanför dörren efter dagens pass.
Vi började med utsläpp och mockning.
Gick i en rasande fart så strax innan nio var vi färdiga.

Då lurade vi in gamlingen och lilltösen.
Det var dags för min första körning på mååååånga år.
Vill inte börja räkna efter för då inser jag att jag är gammal nu.

Först och främst skulle jag försöka sela på lilltjejen
och få allt rätt och sen spänna för henne framför vagnen.
Med lite hjälp av Peo så fick vi ordning på det till slut.
Sen var det varma kläder och glasögonen på...
redo att köra!

Vi körde iväg in i den vackra skogen och lufsade på i lugn trav.
Så mysigt.
Det kändes i kroppen att jag var lite ringrostig och
hjärnan blandade ihop vissa saker med ridningen.
Kom nämligen på mig själv med att försöka styra med röven
men det gick inget vidare...så som man gör när man sitter i sadeln;-)
På rakbanan körde vi på i rätt så bra tempo
och jag kan lova att jag hade glömt hur fort det går.
Först blev jag lite rädd innan jag insåg att det kändes precis som förut när jag kört.
Tösen sög tag i bettet några gånger då hon var så pigg efter en vila
men det var bara roligt.
När vi sen skrittade var hon som ridskolornas segaste små ponnyer
brukar vara...det gick låååångsamt...

Det var dock hur roligt som helst och ser framemot nästa gång vi ska köra.

I morgon ska jag ta mod till mig och fråga Peo hur det känns.
Om han tycker jag hjälper honom eller stjälper honom....

Fick lite saft och färsk munk innan jag begav mig av hemåt
och nu sitter jag och väntar på att mina pengar från FK ska komma
till mitt konto vilket jag hoppas blir i dag!

Tyvärr har jag inga bilder på vännerna men
 ska försöka fota någon dag här framöver:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0