En kvinnas resa - Agneta Sjödin.

På två dagar läste jag ut Agneta Sjödins underbara bok En kvinnas resa.
Helt fantastisk.
Läs den!!

"Boken handlar om Maria.
Maria letar efter bekräftelse och kastar sig gärna in i nya relationer fyllda av passion men hittar aldrig lyckan. Hon vandrar pilgrimsleden från Saint Jean Pie De Port till santiago de Compostela, ett råd hon fått av sin mästare. Resan är på 80 mil och det tar henne 19 dagar att nå fram till målet. Under vandringen uppmanas hon att leta efter tecken. Men hur ska man veta vad som är tecken? Vandringen får henne att bearbeta det förflutna och förlåta...en resa innåt och framåt."

En kvinnas resa - pocket

När jag läste denna boken kändes det som att många bitar var plockade ur mitt egna liv.
Jag tror att många med mig känner igen sig i frågan att man inte vet vem man är och vad man vill...
Mitt sökande pågår och kommer att fortsätta tills jag funnit  mig själv.
Och vandringen som utspelar sig i boken ville jag göra redan när jag var 18 år gammal...kanske är det dags nu.
Inom en fem års period ska jag ha vandrat dessa 80 milen.
Om ingen vill följa med så gör jag det själv...för jag vet att jag klarar av det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0