Upp och hoppa!

Det blev rätt sent i går men det gör inget för jag hade så trevligt med Emma.
Vi käkade morötter, gurka och dippa....
hade glömt hur sjukt gott det är:-)

Sedan pratade vi om allt...
Och jag gillar det.
Vill känna att jag kan säga allt.
Och det kan jag.
Jag blir inte dömd.

I morse dunkade huvudet när det var dags att kliva upp men klarade av det.
När jag kom till Peo var det lite knöligt för min lilla bil
att ta sig fram på de oplogade vägarna men det gick.
Var till och med ute i stallet innan Peo.
Hann mysa med tre av sex hästar och riktigt ro om dem.
Så underbart när man kliver in i det varma stallet
och möts av gnäggande hästar.
Hade glömt hur mycket jag saknat dem under alla dessa år.

Dock var banan i rättvik stängd så det blev inget provlopp.
Men om två veckor, om vi har tur är det dags igen.

Så vi tog ut hästarna och sen gjorde vi rent och fint.
Jag fixade så dörrarna går att öppna helt när man ska ut med sulky och nu ät det så lätt att putta upp dem. Och som ett extra plus behöver man inte vara orolig att märren ska slå i sin stora mage när hon vaggar ut från stallet till hagen. Men i dag klarade hon av att stegra på vägen ut samt rulla runt när hon skulle gnugga in snön i pälsen. Sjuuukt söt!!!

Och nu är jag hemma.
Vi var klara på en timme och nu visste inte Peo vad han skulle göra men det blev och köra in ved.
På en gård är det ju alltid något som ska göras så kan tänka mig att all extra tid han får nu när stallet går dubbelt så fort går åt till att fixa sådant som hamnar på efterkälken annars.
Nu ska jag faktiskt lägga mig på soffan med en tidning och försöka somna.
Kan behöva alla timmar jag kan få.
Och nu ska jag klä mig svart också då jag har fixat lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0