Något att klura på?

Nu är vi åter hemma efter dagens pass.
Det gick otroligt bra att köra i dag.
Tösen var så pigg och sprang med lätthet på.
Trilsakdes inte med huvudet och koncentrerade sig på uppgiften.
Underbart.
Och knäet som hon blev sparkad på är fortfarande en knöl och lite värme
 men hon reagerar inget när man klämmer och känner
så förhoppningsvis försvinner den snart så hon slipper det skönhetsfelet.

I dag körde Peo lilltösens brorsa...
den där rackarns satungen som har en massa hyss för sig hela tiden.
Men söt är han och i själva verket är det bara en fasad han har.
Men är man fyra år och hingst så får man vara ett litet monster också:-)
Han kämpade på bra i uppförsbackarna men sen när det går neråt så spänner han sig
och vi tror att något är knas i vänster framsida.
Sen om det sitter i benet, hoven eller längre upp är en bra fråga.
I vilket fall som helst tror jag att det sitter fram
och att stelheten bak är en kompensation för att hjälpa framdelen.
I dag när vi trampade på som fortast så klarade han inte det utan gick upp i galopp.
 
Han har känsliga karleder som tusan som blöder och har sig.
Kan det vara problemet, att han har så ont där?
Eller har han helt enkelt sträckt sig i bogen någonstans?
 Eller kanske det sitter i hovleden som någon tipsat Peo om??
En riktig djungel att komma fram till rätt diagnos
men vi har bestämt oss för att fundera lite mer på detta mysterie.
Killen har viljan att springa fort men just nu går det inte....
måste komma på hur vi ska gå tillväga med nästa steg
så inte hela hans kommande säsong går till spillo.
Åhhh, jag hoppas verkligen att det ska gå vägen.
Han är ju så duktig!!!

Efter körningen åkte jag ner till bildemonteringen
och lämnade av min lilla gröna fara.
Den ska lagas i spindelleden i morgon
så att jag kan göra en ombesiktning snarast.
Tack och lov är Emma så gullig att jag ska få ha hennes bil i morgon bitti.

Vi gick hem och nu är både jag och gumman lika trötta, var nog ganska långt trots allt.
Dags för soffan en snabbis och sedan duschen.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0