Instrumentbrädan på en bil...

Kroppen fungerar som instrumentbrädan på en bil.
När bensinmätaren sjunker
vet man att man måste tanka annars går det inte att köra längre när tanken är tom.
När temperaturen stiger och närmar sig rött...
kanske behöver man fylla på vatten?
Om man gasar och hastighetsmätaren närmar sig 130km/h
så börjar man tänka att jag bör sakta ner annars kan jag bli av med körkortet.
Om oljelampan börjar lysa...
ja, då kan man inte köra längre...då är det stopp omgående.

Allt detta jag skrivit ovan handlar om signaler.
Att det sänds signaler till oss från instrumentbrädan
som gör att vi kan handla och åtgärda saken.

Kroppen fungerar likadant.
Bara att vi inte är lika duktiga på att läsa av dem.
Vi vet inte vad kroppen vill...

Jag funderar på min nedstämdhet/ledsamhet/ensamhet...
är det kroppen som sänder mig signaler jag inte lärt mig tolka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0