Hästar gör mig lycklig!

I går sov jag hela eftermiddagen.
Var så trött att det inte gick att hålla ögonen öppna.
Sov hela natten också...dock mer oroligt.

Segt i morse men så skönt att komma ut till Heden.
Körningen avklarade vi först då vi hade Lurven i säkert förvar.
Gick bra...hade slaggjorden på fröken så hon inte kunde slå
så som hon gjorde i förra veckan då jag hade lätta kärran.
Gick superbra och hon var såååå seg till och börja med.
Men...
Efter en vända på rakbanan så vaknade hon och jag fick upp lite tempo.

Testade norsken på Lurven men vi får fläta hans enorma pannlugg
då den fastnade på högersidan när Peo drog den på slutspurten...
men killen reagerade inte över att något hände
så det var ju otroligt positivt i af.

När vi kom tillbaka var det mockning för hela slanten.
Skönt att återåf lite värme i fötterna efter körningen
och kroppen börjar sakta men säkert att vänja sig vid arbete.
Om jag ska vara ärlig så vill jag inte byta arbetsplats
och innerst inne så vet jag att jag kommer bli tvingad till det.
Men jag har inte mått så här bra i hela mitt liv
och vill fortsätta med det som gör mig lycklig.
Och hästar gör mig lycklig.

FIka.
Mums, fick nybakade nyttigheter och min älskade päronsaft.
Och Lurven kom med i loppet i Gävle på måndag.
Så nu är det bara att börja ladda...






 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen! Hur står det till? Så lessen att jag aldrig hinner höra av mig till dig. När ska man ha tid för ett socialt liv undrar jag? Tiden går så galet fort. Tur att du har din blogg så jag kan hänga med lite i ditt liv iaf ;) Saknar dig, stooor kram ifrån Madde!

2009-02-25 @ 18:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0