En dag till är slut....

I dag har jag och Lisa inte gjort så mycket.
Jag mår sådär så vi har mest slappat.
Suttit i soffan och myst.
Besiktat bilen i Rättvik och nu gick den igenom.
Jag betalade 200 kronor för att köra igenom min bil på Bilprovningen.
Allt som allt tog det 15 sek.
Det är bra timpenning det
så man kanske ska satsa på en karritär som kontrollant?

Pratade med Göran i dag om Peter.
Han vill att jag ska anmäla än en gång.
Men jag orkar inte.
Vill inte stå inför en eventuell besvikelse igen.
Men jag har lovat att tänka på saken.

Just nu går allt så tungt.
Men ändå så ser alla mig som stark och cool lugn.
Ser jag verkligen så ut?
Själv känner jag mig minst 10 år äldre
än vad jag är och skulle kunna tänka mig att ligga under kniven.
Jag ser inte den där ängeln i spegeln...vart ser ni henne?

Men jag är tacksam för de underbara vänner jag har,
Grynet, min familj och Peo med hästar.
Utan dem hade jag inte funnits i dag.
Jag vill få veta att det finns något fint i mig mer än min själ.
Om det nu gör det...men jag vill gärna tro att det finns något mer...
annars får jag vara glad för det jag har.

Nu blir det sängen.
Orkar verkligen inte skriva och tänka mer.
Helt slut som människa.
Har 24 kronor kvar tills den 25 februari.
Kan inte tanka bilen, inte handla mat
och jag har ingen aning om hur jag ska ta mig till jobbet
och komma till Kupolen med Lisa.
Usch...kan det inte trilla in lite pengar till mig?
Bara lite...så jag överlever...

Nej om jag kanske ska skalla mig själv
så det blir slut på gnällandet och lidandet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0