Svinisvaccin eller inte?

Jag måste innan lördagen kommer bestämma mig
om jag ska vaccinera mig mot svinis.
Hur vet man vad som är rätt.
Det skulle ju inte göra en sådan stor grej av det
om det vore farligt att ta vaccinet men samtidigt
så vet man inte riktigt vad man injencerar
när det är masstillverkat på så kort tid.
Och är denna influensan värre än vanliga?
Tidigare så pratade de inte om annat på nyheterna
och nu sedan vaccinet kom har man knappt hört ett knyst om det...
betyder det att faran är över och man klarar sig ändå?

Men för lilla Sveas skull så skulle jag vilja vaccinera mig.
Känner mig dock ändå himlans osäker.
Ska fundera lite till...

Hùr har ni gjort? Är ni vaccinerade?
Och vad fick er att ta det beslutet ni tagit?
Arbetsplatsens tvång eller av egen vilja?


Kommentarer
Postat av: sofie

ja har inte vacc än... vet inte om ja ska göra det heller.. tkr att allt bara är överdrivet. men ändå så blir man ju orolig.. om ja inte hade haft svea så hade ja aldrig haft en tanke på att vacinera mej.. ja har inte vaccinerat svea än heller för den delen.. men svea måste ja nog vacccinera...skit svårt är d iaf..

2009-12-17 @ 15:29:18
URL: http://sofief.bloggspace.se
Postat av: Lisa

Jag tog inte den, vi tyckte det verkar som att vaccinet är något för lite undersökt samt att influensan antadligen kommer utväxlas till en ny iaf så dt kändes onödigt...

2009-12-17 @ 17:28:04
Postat av: syrran

Jag har tagit vaccinet.Jag tog den inte för att jag själv är rädd att bli sjuk utan för att inte smitta andra som tex Svea eller alla sjuka och infektionskänsliga personer jag möter varje dag på jobbet. Jag har aldrig tagit influensavaccin något annat år men i år kändes det rätt....

2009-12-17 @ 21:53:05
Postat av: pillan

Nu ska du höra om din "ynkliga vän" i Alvik ...tog sprutan i måndags ..två dagars totalt matt och utslagen ...med en dags mellanrum ..fattar du vad konstigt, trött och fryser , idag fick inte ens doggsen en promis , då fattar du hur totalt matt jag var..men det går över och jag tror att det onda överväger det goda ..om man säger så ..

PUSSA PÅ TOBBE-PRINSEN !!

2009-12-17 @ 23:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0