På rygg...

Nu har jag tillbringat min eftermiddag på rygg.
Mår inge vidare faktiskt vare sig fysiskt eller psykiskt.
Tror jag skulle behöva prata med Peter men det dröjer en vecka tills dess.
Skit också.
Så mycket som rör sig i huvudet och knappt någon som man kan prata med...eller ja det finns människor jag litar på men ingen som har tid just nu i juletider. Men men, jag ska härda ut och försöka ta mig igenom nyåret som närmar sig med stormsteg.
I dag har jag verkligen ingen lust att gå ut, skulle kunna tänka mig ett hederligt gammalt nyårsfirande med god mat, vin, bubbel, godis samt grevinnan och betjänten. Dock vet jag ingen som ligger på samma nivå som mig angående det. Suck. Hoppas bara lusten återkommer.
Men svackan som kom efter juldagen har fortfarande inte gått över vilket oroar mig lite. De brukar inte vara något gott tecken när de(svackorna) stannar mer än ett dygn. Bara vänta och se helt enkelt.

Var ner till arenan en sväng efter att matchen var slut och hälsade på Thomas.
Snackade ltie skit och blev bjuden på kaka.
Riktigt lyx men den satte i gång en törst hos mig som nu efter oändligt mycket hinkande av vatten kommer att resultera i oändligt många toabesök under natten.
Hahahaha...jag och mina små i-lands problem.
Är det inte det ena så är det de andra.
Fast ta mig inte så allvarligt, otroligt mycket ironi ryms i det jag uttrycker.

Nu ska jag krypa till kojs så jag orkar med morgondagens arbete.
I dag när jag körde "snabb" jobb med 4-åringen så var det ruskigt kallt om händerna men överlevde, kom aldrig upp i riktig hastighet då det var oplogat på rakbanan och lite moddigt och svårt för hästarna att få fäste. Men vi kämpade på och nu kommer det mest vara trimning för att hålla dem på jorden som gäller inför nästa veckas starter. Chief Delorme ska ut på tisdagen i Eskilstunas första lopp. Han fick femte spår och jag hoppas de ska komma i väg hyfsat men mycket hänger på starten då han är så himla ivrig och vill i väg, vilket är positivt men det ska ju vara i lag med de andra hästarna också.
Golden Sands ska ut på torsdagen i Gävle. Han fick spår tre och det ska också bli spännande och se. Han har sett för jäkla fin ut på sistone så det är lovande. Ska väl dock observera att det är första gången på denna banan.
Samma dag ska Pilla Lina ut och fick nummer nio i volten och Bosse fick spår längre fram...Peo kommer att köra Lina och sedan var det nog någon Gävletränare som skulle ta sig an Bosse. Men det ska bli kul och se hur den dagen slutar.
Men först tisdagen som jag längtar till enormt mycket.
Premiären för lille skrot.

Men som sagt, sova var det, för att kunna klara av morgondagen.
Dröm sött sköningar...
Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0