Luftslottet som sprängdes.

Det blev en bia i Borlänge.
Luftslottet som sprängdes.
Sista delen av Stig Larsson.
Hmm...håller ju på o läser boken just nu och tycker faktiskt att d
e utelämnat mängder med detaljer
även om jag förstår att det inte är möjligt att ta med allt pga olika orsaker.
Filmen var lång ändå som den var nu...
kanske skulle passat bättre som serie?
Då hade man kunnat binda ihop bok och filmatisering på ett annat sätt.

Men åter till filmen.
Jag tycker den var bra.
Vet inte riktigt vilken av de tre som var min favorit
men jag tycker att de bundit ihop dem på ett bra sätt.
Det flyter bra även om den jag såg i dag var lite seg.
Eller så var det bara jag som var trött, kan faktiskt vara på det sättet med.

Tänkte läsa klart boken och sedan vänta på att denna
 ska komma på dvd,
när den så gjort vill jag ha en helg ägnad åt dessa filmer
och kolla på alla under kort period.
Då tror jag att detaljer kommer framträda på ett mycket bättre sätt.
Så det ser jag framemot,
samt att få tolka slutet i boken mot slutet i sista filmen.

En trevlig kväll som började i en kall bil
men slutade i en otroligt varm bil.
Sällskapet var det bästa och jag hoppas att det blir temperaturer
för lite lek med dårarna i morgon.
Som det är nu vill de knappt gå ut och kissa.
Fort ut, lyfta på benet/huka sig ner och sedan mot dörren för att gå in igen...

Thanx for tonight, my pimp;-)

Nu ska vi krypa till kojs.
Måste vila ögonen lite.
Dröm sött, kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0