Let it snow, let it snow, let it snow....

Om jag hade en pissig kroppsdag i går
så har jag en än pissigare huvud?dag i dag.
Vaknade med migrän och har enbart rest mig upp för att rasta dogsen.
Nu ska jag krypa ner till kojs igen.
Förhoppningsvis så har näsan, halsen och migränen släppt
när jag återigen vaknar till liv.
Har sjukt dåligt samvete för att jag inte kan jobba i dag då det var snabbjobb
och blandannat skulle Bosse komma på besök
men vad ska jag göra.
Jag jobbar ju emot mig själv om jag jobbar trots blixtrar och dunder
för tanken är ju att jag ska börja lyssna på min kropp.
Men även om jag lyssnar på den kan jag ju bli förbannad på den
för att den motarbetar mig.
 Eller?
 Kan jag inte det för att då har jag inte
accepterat att jag inte klarar allt?
Suck....

Nej vet ni...
Jag kryper till kojs och hoppas på en mer underbar dag när jag vaknar.
Jag kan ju dock inte klaga på att det är vitt ute.
Lovely vinter, äntligen har du kommit till oss!!!!

Sov gott till mig själv och alla nattarbetare som är på väg i säng nu
och happy tisdag till Er som nu möter en ny dag=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0