Vart har min livslust gömt sig?

Nu ska jag stänga ner dator och pallra mig in i duschen.
bad en vän om ett råd men jag fick ett diffust svar i mina ögon så jag hoppas att det var för att det fanns annat i dennes tankar. Jag får väl helt enkelt rådfråga fler. Kanske någon vill hjälpa mig mer och försöka tänka sig in i min sits. Och jag riktar absolut inte kritik till den vän jag redan frågat, tro inget sånt...var bara det att jag behövde ett mer ingående svar.
Nu tar jag i af ett eget beslut och jag hoppas att det blir bra.
Och att jag lyckas. För det är inte mycket som lyckas i mitt liv nuförtiden.

Jag vill ha tillbaka min livlust.
Även om jag var rädd i dag på jobbet.
Men jag var rädd på fel sätt.
Jag var nämligen ute och körde en riktig satunge som inte kunde hålla sina bakben på backen vilket resulterade i ett flertal smällar och en sönderslagen vagn. Jag såg hovarna på var sida om mitt huvud flera gånger och det enda jag tänkte var att tänk om jag inte dör utan bara får men för livet...inte helt friskt att man inte är rädd för att dö utan att man tycker att det är helt ok. Jag vill inte tycka så men jag har liksom tappat det där.
Jag behöver lite kraft, kärlek och vänskap.
Men det är svårt att få när alla har så fullt upp med sina egna liv,
hur ska det då räcka till någon annan?
Jag vill ha någon att bara ta en fika med,
uppkrupen i en soffa och prata om livet.
Någon som vågar vara sig själv
och prata om allt utan att föra något vidare.

Det var allt för i dag, nu har jag lättat mitt hjärta.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet precis hur du känner. Det är så svårt att hitta nya och bra vänner nu för tiden. Det är mest bara "bekanta"... Elin var den vännen och tyvärr så lever hon inte längre men på något vis går det ändå, dock saknar man det... kram på dig

2009-08-25 @ 22:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0