Vår härliga lördag...i korthet...

Vi har nu sett halva Pursuit of happyness,
dessvärre hackade skivan sig igenom den andra halvan
så vi vet inte hur den slutar.
Men fram tills det att den började krångla så var den jättebra.
Väldigt fin film om en man som kämpar för sin son...

Dagen har bjudit på ett besök hos Ylva Skarp, där vi kollar på hennes vackra skapelser.
Blev så sugen på en massa saker
men dessvärre räcker inte pengarna till...
men man kan ju alltid drömma och njuta av att titta på dem...
Efter det besöket så åkte vi till Blomsterhandeln där jag införskaffade mig 4st Mårgårda pelargoner, ljusrosa och stora vackra blommor som nu står i mitt vardagsrumsfönster. (Har röjt undan allt annat förutom nusnäs ljusstaken och det blev väldigt bra tycker jag så här i efterhand. Planterade även om lite andra blommor när jag ändå var igång och det behövdes, ska köpa en säck med jord i morgon så jag kan plantera om aloe vera plantorna samt sätta lite skott. Kommer nog bli ruskigt bra när jag får ordning på allt och alla fönster blir lite snyggare.
Funderar bara på vad jag ska ha för blomma i hallen, någon som vill ha det lite mörkare, har ju en supersnygg mjölkkruka som det just nu står vtvå vissna ljung i men jag tänkte att de skulle bli ersatta av något mer levande. Tål att tänkas på och ska luska lite hos de som kan mer om blommor...)

När vi inhandlat blommorna så åkte vi ut till Boda Kyrkby och Styggforsen.
Vattnet forsade nedför fallet och det var så himla vackert.
Grynet njöt inte så mycket då det enda hon tänkte på
var att hitta ett ställe där man kunde skita
men när det var gjort så blev det genast mycket bättre.
Solen sken och skapade vackra färger i fallet...
åk dit om ni inte varit där, såååå vackert!!!

När vi gått den dryga kilometern så tog vi bilen in till Rättvik
och knatade ut på långbryggan, där fick vi sällskap av en liten hund
som hette Allan och ska jag vara helt ärlig så tror jag
Grynet hade ett extra gott öga till honom
trots att han gjorde så att hon ramlade i vattnet och var tvungen att simma.
Det var nämligen så att hon stod på en av bryggorna
som ligger strax under vattenytan men när Allan kom
så glömde hon av vart hon satte fötterna
och druttade i med bakändan först...skitsöt!!
 Hon blev så paff men fann sig snabbt
 och klättrade upp på bryggan återigen och upp för att få en chans att leka med lille Allan.
 Bedårande;-)

Sist men inte minst åkte vi upp till VIda blick och kollade lite snabbt på utsikten men vi var båda så otroligt trötta och hungriga så vi tog ett beslut och körde hemåt mot Leksand igen. Men vackert var det som alltid!!
På vägen genom Tällberg stannade vi till lite snabbt på Café Mittibyn och drack en hallonsoda och åt en bingobulle. Mumma! Och lite ny energi som vi behövde...

Efter att jag lekt trägårdsmästare så tog vi fram målerisakerna och skapade en varsin tavla.
Så nu har jag en tavla signerad Ulrika som ska upp på väggen i vardagsrummet tillsammans med en tavla signerad Lisa. Och jag kan lova er att de är riktigt snygga båda två.

Och efter det har vi knatat en sväng med gumman och tittat på filmen som slutade lite tråkigt...
Nu blir det sängen för att läsa de första kapitlena i en ny bok.
Alltid lika roligt...

Hoppas ni får en god natts sömn, puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0