Matproblem

Har precis ätit.
Och insett att jag har ett problem.
Mat smakar aldrig bra nära jag är själv.
Det jag lagade nu smakade skit rent ut sagt
och jag vet att det enbart var för att jag åt helt ensam...
jag är sjukt sällskapssjuk.
Hur gör alla andra människor som lever ensamma?

Känns inte som någon mening att laga mat när man ändå inte uppskattar den.
Det som hände nyss var att jag tyckte att det smakade skit
som jag nämde innan
samt att jag trots en liten portion blev så illamående efteråt.
Något som jag upplevt väldigt mycket på sistone
men jag hoppas att det enbart är övergående.
Peppar, peppar...

Är det någon som vill vara mitt matsällskap om dagarna?
Jag kommer aldrig att bli frisk om jag inte kommer till rätta med detta stora matproblem,
det sätter snubbelben för mig.
Men det värsta är att jag inte vet hur jag ska göra
 för att maten ska smaka bra i ensamhet. Tips? Någon?

Måste fundera lite på hur jag ska lösa detta....
för jag kan inte fortsätta mitt liv som det är nu.
Att leva ensam är uppenbarligen inget för mig
för jag kan inte ta hand om mig själv och min lägenhet.
Jag låter lägenheten förfalla för att sedan ta ett jätteryck mellan varven
och städa som en dåre i stället för att försöka hålla undan så gott det går mest hela tiden.
 Tror inte jag skulle uppleva det så jobbigt att städa då...
Och med maten vet jag ju att det automatiskt går lättare
 när jag får laga mat som någon uppskattar att få äta av.
 Som när Lisa var här och vi skulle äta,
då gick det superbra att få i sig mat
 även om det var svårt att komma på maträtt...
men själv ätandet var inga problem...

Hmmm....klurigt detta...
kanske någon som vill vara min inneboende...jag lagar maten;-)


Kommentarer
Postat av: sofie

synd att vi bor så långt från varanadra. annars har vi kunnat joinat varandra under maten. d är APtrist att äta själv tkr jaag med.:D å ännu trökigare att hitta på vad man ska laga.:D

saknar dej! kramar

2009-08-13 @ 18:04:25
URL: http://sofief.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0