Om jag kunde drömma- Stephenie Meyer

  ”Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr.
Den andra var att det fanns en del av honom –
och jag visste inte hur stark den delen kunde vara –
som törstade efter mitt blod.
Och den tredje var att jag var villkorslöst
 och ohjälpligt förälskad i honom.”


Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i delstaten Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest kär. Edwards och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.



Plockat från baksidan av omslaget på boken.

Boken är helt magisk.
Vad annat kan jag säga.
Jag såg filmen innan jag började läsa vilket kändes som ett bra beslut
för att nu har jag riktiga ansikten framför mig...
jag ser Isabellas ansikte framför mig
och jag känner Edwards ögon när de skiftar kulör
beroende på humör och hunger.

Se filmen- Läs boken...

Om jag kunde drömma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0