Hastar genom livet....

Dagen är grå.
Regnet bara öser ner.
Och jag stressar vidare som vanligt.
Hastar mig fram i livet.

I morse var jag uppe strax efter 6.
Har knappt sovit i natt och mer eller mindre tvingade mig ur sängen för att väcka Grynet och gå på en timmes promenad. Det var skönt men gumman halkade efter på slutet, tror hennes morgontrötthet slår de flesta. När det var gjort kastade vi i oss frukost och sedan åkte vi till jobbet.
Vi skulle egentligen åkt till Rättvik i dag och kört på banan men det blev inställt. Tog rakbanan i stället och det gick bra det med. Fröken seglade på mellan varven men tyckte mest att det var roligt att jaga i kapp Bosse sedan försvann den mesta glöden. Men vi kämpade på i regnet och vi kände oss nöjda när vi svängde hem mot gården igen.
Lite fika och raspning av tänder sedan är jag nu duschad och klar för att åka ner till skolan och räkna lite. Hoppas det går lika smidigt som sist.

Och sedan fortsätter mitt schema...hela dagen ut...

Hoppas ni har det gott.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0