Välkommen hem Grynet!!!

Nu har VI kommit hem till Leksand.
Jag + Grynet Molvig.
Jag plockade upp mamma i morse och vi for ner till Stockholm via Uppsala. När vi kom ner så var klockan inte så mycket så vi valde att åka in till Vällingby centrum och strosa runt lite. Åt lite lunch på en multirestaurang som har allt men vi valde thai. Smakade mycket bra.
Efter letade vi efter mina skor på Din Sko men de fanns inte dessvärre, blev riktigt besviken men jag hoppas att de kommer in i Borlänge snart.  Däremot hade jag bättre lycka på gina tricot där jag hittade den farfarskoftan som jag redan köpt men ska lämna tillbaka för den är för stor...så nu fick jag den i small!!!!

När klockan var halv tre så begav vi oss bort till Hässelby och hem till Inger & Anders samt alla vilddjuren. Blev så varmt mottagen och det gjorde att man kändes sig så lugn. Vi kollade till småpluttarna och gick sedan in i vardagsrummet och skrev alla papper samt hade en genomgång av tips och trix. Fikade lite grann men jag var så nervös att jag bara drack mitt te men glömde att ta av kakan som de bjöd på...det var inte likt mig, eller hur;-)?

Sedan när det var dags och åka så fick jag och Grynet posa för fotografen Inger som ville föreviga ögonblicket. Installerade Tösen i transportburen med sin snuttefilt och the rat så hon skulle få doften av sina syskon,
mamma och mormor.
Kramar och sen gav vi oss av.
Grynet pep och gnällde i början men mamma satt och pratade med henne så hon lugnade sig efter tio minuter ungefär. Lekte en stund med the rat och sen sov hon...hela vägen till Hedemora. Där släppte vi av min gulliga mamma som åkt med mig upp och ner, tack så jätte mycket för hjälpen!!!! Du är guld värd!!!!

Jaha, sen var det bara sista  timmen kvar i bilen och tösen somnade omgående när bilen åter började rulla:-)
 Ingen åksjuka hade hon heller förräns vi parkerade hemma på gården...stackars stumpan men sen blev hon pigg och kry efter lite friskluft. otroligt nyfiken på lägeneheten och T men efter att kastat i sig maten så vilar hon nu.
Kom och kröp upp i mitt knä...och ligger nu som en boll och sover.

Nej nu ska jag lägga mig och gosa med Grynet:-)
Vi ses i morgon!!!
*Puss och kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0