Stomax.

I går morse fick jag ett mail av Inger, Grynets uppfödare där hon gav tips på vad jag ska göra nu när hon blivit lite dålig i magen. Jag fick då tipset att börja med ett pulver som heter Stomax.


Produktfakta Stomax

200g burk, 189:-, Djurmagazinet Falun

Jag har nu gett henne det tillsammans med maten två gånger.  Tror att det ska ge effekt efter några dagar men jag tycker mig se en liten bättring redan. Tydligen hade alla valparna fått något så jag hoppas att det bara är från vaccinationen eller flyttstress...något övergående. Vill inte att tjejen ska må dåligt och inte kunna ta upp näringen i maten för då kan hon inte växa och bli stor. Vi testar detta och hoppas att det lugnar magen och tarmarna.
Blandade ut pulvret med lite vatten för att sedan blanda geggan med maten. Och det måste smakat bra för det slank ner snabbare än snabbast:-)
Lite farligt att hon är så glupsk, tänk om hon inte tuggar maten?

Vi köpte även en kam. Och en tandborste. Ska försöka lära henne att dte är skönt att bli omhändertagen. Kan nog bli tufft nu när hon är inne i en bit period. Det mesta är gott att tugga på:-)
T ville i allafall vara med så då kan vi hjälpas åt.

Dock glömde jag köpa bajspåsar.
 Har inte vant mig vid att det är ett nytt liv i mitt liv. Men det är otroligt roligt och glädjefullt. Snart sitter nog de övriga rutinerna förutom mat, gå ut och sova.
Nu ska vi sova en power nap, sen blir det promenad.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0