Pratare.

Måndag i dag. Det betyder att jag var hos min pratare Göran. Och det känns förvirrande/omtumlande och jag ska här försöka sammanfatta lite av det vi pratade om.
Vi började med en kort sammanfattning av veckans läxa som jag inte riktigt lyckats med men som jag ska försöka förbättra. Jag vill egentligen göra allt i en smäll och sen är allt bra men då är jag tillbaka på samma ruta som försatte mig i den här situationen vilket jag kanske inte ska eftersträva. Jag har ätit två mål lagad mat åtminstone någon dag denna veckan som gått. Läxan är varannan dag. Men gör ett nytt försök denna veckan.
Sedan pratade vi även om den delen av läxan där jag skulle stanna upp och reflektera över min inre känslor samt kontakten mellan huvudet och kroppen. Att känna efter och inte köra över mina tankar, stanna upp och känna efter. Det misslyckades jag med totalt, inte en dag har jag lyssnat på mig själv inombords utan kört vidare ändå.

Göran testade även två metoder för mig att kunna stanna upp och reflektera. Den ena handlar om att känna kroppen och vara medveten om den inklusive andningen. I den andra metoden så framkallar man en bild inom sig och söker kontakt den vägen i sin egna lilla värld. Den sistnämnda är den som jag uppfattade som lättast när vi provade i dag men jag tror att den andra kan få mig att slappna av mer och bli mer medveten om min kropp på ett annat sätt.

Vi pratade om mer men jag har så dåligt minne nu för tiden att jag glömmer bort saker väldigt lätt. Avskyr det.

Men nästa veckas läxa är fortfarande att äta två lagade mål mat varannan dag samt att varje dag stanna upp och fråga mig själv: Kommer det här bli en upp eller -nerdag? Jag behöver inte ta ett beslut bara känna efter hur det känns i tanke och själ.

Känns konstigt att skriva om detta för jag har aldrig sett mig som sjuk. Men kanske man är sjuk när man lider av både panikångest, ångest och depression?

Om jag kommer på något mer så kommer det en annan dag...
Kram

Honeymoon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0