Home again!!

Vi skulle äta hade jag tänkt men det hade inte varit någon bra dag på jobbet med en massa "rikspuckon" på plats som var där enbart för att sabotera för baby...hahaha, nej  inte riktigt men det var en massa människor utan kunskap som gjorde arbetet lite svårare än det behöver vara, vilket aldrig är roligt. Kan med en gång säga att jag verkligen inte saknar mitt yrke!!
Så lite irriterad som han var tyckte jag det var bäst att knalla hem till mig så att han får sin skönhetssömn. Kan behövas för vad jag fick höra så skulle det inte bli någon rolig dag på jobbet i morgon. Lite positivt är kanske att han nu inriktar sig på det värsta vilket resulterar i att det bara kan bli bättre!!! Jag hoppas att det blir bra i slutändan och att gästerna blir nöjda och självklart att baby inte ska behöva jobba i motvind hela dagen.

Så nu sitter jag här i min soffa i min ensamhet. Helt ok faktiskt, trots att jag grät när jag gick i från Thomas. Har fixat benen på sängen vilket resulterade i att den är betydligt högre och jag tycker den ser mer inbjudande ut. Ska bli skönt att hoppa i säng snart, ska bara ta en dusch först så att man känner sig helt fräsch nu när det är renbäddat:-)
Mätt i magen är jag också. Äter just nu mina egna köttbullar med potatismos blandat med Karl Johan svampen vi hittade i skogen på väg upp från Skåne. jag skulle ju bara ta lite frisk luft och kissa när jag hittade ett riktigt hav av Karl Johan svamp. Vi som till och med varit ute med Lisa, Ola och Milou i skogen och verkligen letat men icke! Kom hem med typ fyra kantareller eller nåt sånt. Så när detta "hav" infann sig så blev jag så glad för det är första gången på flera år som jag hittar så mycket svamp:-)

I söndags var det ett år sedan Lisa fick hem Milou till sig. Jag kommer i håg när jag träffade honom för första gången, det var ute i Skyrup och han var så liten...och inte fullt så kaxig som han är nu;-) Charmig som bara den.

Och i dag är det precis 7 dagar kvar tills jag har en liten valp att ta hand om...ut och kissa, matas, leka, gosa...ooiiiihhhhh, hoppas dessa sju dagar kommer att gå fort!! 

Måste måla naglarna i morgon ser jag, färgen som jag målade på i förrgår är redan på väg bort:-(
Tråkigt, men får väl ta en annan färg i morgon.

Ska försöka måla klart färglager två i morgon oxå alternativt på söndag. Sedan måste det få torka så jag kan måla de sista två stolarna innan sessan flyttar in.

Nu ska jag försöka leta lite billiga kläder, skulle behöva långkoftor osv.
Sen blir det nanna:-)
Sov sött!!
*Kramizar*

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0