Viktväktarna.

Är det någon där ute som har erfarenhet av Viktväktarna?

Jag är så feg så jag tror aldrig att jag skulle våga gå till ett möte även om jag är enormt sugen. Har läst mycket på deras hemsida och jag tycker att det låter sunt att kunna äta av allt men i rätt mängd.
Det är ju så det ska vara.
Mina så kallade matvanor är katastrofala och tycker att det är så hemskt att jag är medveten om det men inte tar tag i det. Det är svårt.
 Väldigt svårt och karaktären brister.
Och nu skyller jag på att jag har Grynet så att jag inte kan gå dit. Lite sanning men samtidigt lite undanflykter.

Förra året gick jag ner till min trivselvikt men sen så blev jag sjuk nu i somras och klarade inte av att hålla mat och träning längre. Den gången så använde jag mig av Prenet som är ett pulver med goda viktminskningsresultat.
Det som hänt nu är att jag inte klarar av att dricka dessa shakes längre. Mår illa bara vid tanken på dem.
Shit.
Annars hade jag lätt kunnat klara av detta och styra upp allt igen. Men då mina konsulenter bor i Skåne så blir det lite svårt med peppningen.
Nej jag tror att det kommer bli v v men kanske ska försöka ta en distanskurs? Dock tror jag innerst inne att det är veckovägningarna som gör att mycket av motivationen stannar kvar så länge.

Anledningen till att jag inte mår bra nu är att hela min kropp gör ont, känner mig pluffsig, hyn är katastrofal och jag kan inte ha kläder som jag använde i somras. I hate it! Jag var så snygg då...vill bli igen.
Ska bli igen.
Jag har fortfarande inte vågat väga mig. Men skulle tro att det är ca 10-12kg som ska bort.
Tänk känslan när man klarat av det.-)
Jag vill!
Någon som sitter i samma sits eller redan klarat av en viktnedgång?

När jag bodde i Hedemora för en massa år sedan( jag är inte så gammal men det är ett tag sedan) så gick jag på yoga. Det passet hade en ledare vid namn Marie.
 Denna tjejen har varit överviktig men med viktväktarnas hjälp gått ner massor i vikt. Jag såg henne i somras när hon var med sin familj och åt italiensk buffé på mitt jobb. Först kände jag inte igen henne men sen kom hennes man in och då förstod jag vilken denna vackra tjejen var...det  var min gamla yoga lärare.
Så fantastiskt att se!
 Såg henne även senast jag var i Hedemora och fick även denna gången titta två gånger. SÅ SNYGG!!
Henne skulle jag vilja ha som inspiration och mentor.

Jag ska fortsätta drömma om en lite lättare och välmående kropp, dela gärna med Er av tips som kan förändra livet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0