Glömt.

I förrgår när jag var hemma hos Sofie så glömde jag att hur man kör bil. Eller alltså när jag skulle åka hem vid klockan nio på kvällen så fick jag en akut tillfällig minnesförlust.
Jag kunde för all del i världen inte komma på vilken som var gas, broms samt koppling.
Och hur jag skulle placera fötterna.
Men efter lite förvirring och rannsakan så testade jag och det gick så där men ändrade lite och då blev fotarbetet bättre.
Det var så läskigt och jag körde sakta ut i från deras gård...var ju tvungen att känna mig för...men det gick bra hela vägen hem trots att oron fanns där för att jag skulle glömma igen. Tog det säkra före det osäkra och körde till Falun och sen över Borlänge hem till Leksand, det regnade och jag var dum i huvudet så det kändes som ett klokt val.

Har ni någon gång varit medom att ha tillfällig sinnesförvirring eller minnsförlust??
Min "pratare" säger att det beror på att hjärnan är trött efter att jag aldrig lyssnat på min kropp utan kört på i all evighet. Och det är en del av det vi arbetar med nu. Jag hoppas att jag en dag kommer att lära mig lyssna på mig själv och bli en sund och harmonisk person.

I går natt sov jag så dåligt efter mina mardrömmar från förr. Ett sådant övergrepp som jag förträngt kom helt plötsligt tillbaka och det kändes så verkligt, upplevde det på nytt. Jag hade verkligen trängt undan detta minnet helt omedvetet och det kom nu tillbaka som en smäll på käften. Dock kom det fram en sak som jag också förträngt och det var att när jag utsattes för detta och bet av så blev jag lämnad ensam men en klasskompis kom och hjälpte mig. Han tog hand om mig och försökte få mig att gå till polisen men jag vägrade...synd, tycker jag i dag men jag trodde att jag gjort fel.
Tillbaka i skolan så var det han som stöttade mig med ord och blickar medans andra snackade om sådant de inte hade den blekaste aning om.

Jag blir så förbannade när jag tänker på alla människor som snackar skit och inte vet hur mycket skador det ger personen i fråga själsligt. Sluta med det! Sköt era egna liv och skit i andras!!! Alternativt ta reda på fakta först innan ni öppnar munnen för att kommentera.

Jag vill bara glömma men jag har några övergrepp som jag måste bearbeta och dessvärre kan jag nog inte bli hel som människa förräns jag tar tag i detta. Steg för steg, dag för dag!


Armband från kyssjohanna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag finns alltid här om du bhöver prata! hoppas helgen blir lugn och skön, kram madde

2008-10-03 @ 13:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0