Ambitioner.

Jag hade världens ambition i dag att jag skulle göra paj trots att jag ska äta själv. Men nu är klockan halv åtta och jag har bara småätit av mina kladdkake muffins som jag gjorde i går samt rå pasta.
 Jag är hopplös.
Förstår inte att det ska vara så svårt att laga till lite mat.
Jag vill äta nyttigt men det händer liksom inget. Hjärnan vill något som kroppen inte orkar av.
Men kanske skulle kroppen orka mer av att äta lite grann.

Vi har varit ute på en långpromenad och det var otroligt skönt. Solen sken och det var friskt i luften.
Grynet blev som tokig när hon kom hem, förmodligen var hon så trött, och sprang runt som en tok i hela lägenheten.
Man kan inte annat än le åt tokan;-)
Ganska omgående somnade hon här bredvid mig i soffan.

Vattenintaget går sådär. En flaska har jag lyckats få i mig i dag.
Och kommer inte häva i mig så mycket mer då det blir så många toabesök på natten då.
I morgon tar vi nya tag igen och försöker laga mat och få i mig mer vatten i dag.
Det kommer att gå bra.
 Får ta det dag för dag bara så det inte blir så betungande utan kanske snarare roligt.

Nu ska jag kila på toa och sen ta en promenix till...två gånger på en dag...de du:-)

Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0