Mera...mera...

I morse åkte vi till Falun för sista valpkursträffen innan jul.
I dag var det korvsök både inomhus och utomhus.

Grynet var fantastiskt duktig och arbetade otroligt noggrant med sin näsa.
Följde båda spåren och hittade slutet med korven:-)
Såååå stolt
och detta är något vi ska träna på här hemma för det syntes att hon hade roligt.
Bra för hjärnan och näsan att få arbeta.

Vi gjorde även lite andra övningar som hon utförde fantastiskt bra.
Sökte ögonkontakt med mig och lyssnade.
Jag är glad!!!

Efter valpkursen så kom det lite andra hundmänniskor
som trodde att jag bytt hund sedan föregående helg då hon var så duktig
och framförallt lugnare mot deras hundar.
Fantastiskt.
Kunde knappt tro det själv.
Vi träffade även en tjej som har tre cairns och hon gillade Grynet enormt mycket.
Roligt att träffa flera och hennes tjejer satte Grynet på plats.
Super!!!!

När lillan fick sova i bilen så följde jag med när det gjordes viltsök.
Otroligt spännande och det ska vi testa på längre fram.
Men vi börjar väl med korv och köttbullar;-)

Har varit där hela dagen och det har varit skönt.
Sysselsatt av något som intresserar mig.
Really nice!
Kom nyss hem och nu ska vi ut på en kortare promenix.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0