Glasögon.

Jag har linser.
Om jag inte stoppar i dem är jag typ blind.
Tråkigt men men, det är lätt åtgärdat.

Nu är det så att ögonen behöver vila från linserna mer än bara när man sover.
Och då är det bra att ha ett par glasögon så man inte famlar i blindo.

Jag har ett par.
Haft dem sedan jag var 15 eller något sådant.
Inga man direkt vill visa sig ute bland folk med.
Så de används inte längre.

Har länge funderat på att skaffa nya då man ser så smart ut...
Och så är det skönt för ögonen!!

Nu är frågan vad man ska ha för bågar när man ändå ska lägga ner massor av pengar.
Tycker att det är supersvårt...
speciellt när man köper nya så ofta som vart 10:e år;-).
Ska kolla här samt i Borlänge eller Falun...
något ställe som har både glasögon och linser,
så skönt när man kan göra båda undersökningarna på samma ställe.

detail

detail

Dessa bågar kommer från Specsavers.





Dessa bågar är lite mer diskreta och kommer från Scandinavian eyewear.

Några förslag på vad lilla jag skulle kunna passa i för form, färg osv?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker nån av de två första var snyggast...

2008-11-27 @ 20:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0