Neråt...

Jag har ingen bra dag i dag.
Vilket jag kan misstänka lyst igenom i mina inlägg.
Deppad.
Ledsen.
Otroligt tung inombords och mörka tankar.

VIll inte att det ska gå baklänges igen.
Livet har varit så skönt nu när det gått lite i rätt riktning.
En positiv och bra riktning.
Men nu känns allt det helt borta.
Dystert.

Inte ens blåbärsjuicen lyckades pigga upp mig.
Eller frisk luften.
Eller duschen.

Hur ska detta sluta?

Har ännu mera ångest över nyår.
Vi ska träffa mängder av folk och mingla.
Alla kommer dricka alkohol.
Utom jag.
Ett val jag gjort men samtidigt
även om jag skulle vilja så kan jag inte.
Medicinerna sätter stopp för det.
Chaufför.
Säkert någon som blir glad för det.
Men hur ska det gå när jag inte orkar mer.
När jag vill hem.
Hur ska det gå för mig som inte kan säga nej?

Vill inte bli liggandes i en vecka för nyårsafton skull.
Det är inte värt det.

T ser framemot det som tusan och
jag vågar inte visa hur dåligt jag mår för att det påverkar honom.
Och jag vill att han ska ha roligt.
Men samtidigt så måste vi kunna prata med varandra.
Ska jag vänta tills efter nyår?

Nu kryper jag i säng och drar täcket över huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0