Snö, yippieeeee!!!

Helt fantastiskt att vakna i dag (trots envisa mardrömmar) och dra upp persiennen.
Det har snöat hela natten verkar det som.
I like a lot!!

När vi kom ut och Grynet skulle göra nummer ett och två blev det dock lite bekymmer för hennes del.
Hon vill helst inte gå på trottoaren utan på gräset bredvid när det är dags men i dag fick hon ge upp efter en lång stunds letande. Snön räckte upp på magen överallt utom på vägen där de plogat så hon fick vackert sätta sig där.
Stackars liten fin flicka...mot hennes principer att sitta mitt i vägen.

Och när vi kom in så hade hon stora snöbollar som satt fast i pälsen
vilket inte gjorde det helt lätt att gå upp för trappen...
som sagt inte lätt att vara liten;-)

Vad händer nu då?
Inte den blekaste.
Trött i ögat...
och ska tvinga i mig frukost snart trots att klockan är lunch för "normala" människor.




Så här vitt är det utanför vårat köksfönster nu:-)

Kommentarer
Postat av: Pillan

Jo, jag kan tänka mig att lilla Grynet var väldigt snöig ...hon som inte är så stor ännu , om du kollar på min blogg får du se hur Pricken såg ut och värre var han när vi hade varit ute på skogspromisen , det var bara att ta honom till duschen och kamma ur eländet...härligt med snö är det iallafall.

Ha det gott !

Pillan & Pricken och de andra doggsen

2008-12-03 @ 17:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0