Pepparkakshus.

För ett tag sedan byggde jag och T ett pepparkakshus här hemma.
Vi hade världens myskväll och bakade även lussekatter.







Detta var min premiär att göra pepparkakshus själv.
När jag var liten fick jag alltid hjälpa min far som ägde ett wienerkonditori i Säter.
Det är bra minnen som jag har av min far.
Dessvärre har han valt bort att ha mig i sitt liv
men jag vårdar de minnen jag har av honom.
Saknar honom varje dag men han är vuxen och har gjort sitt val.
Bara för mig att acceptera det.

Jag är glad att jag och T tog oss tid att bygga och pynta.
Pyntningen var i mina ögon svårast att få snyggt.
Nästa år ska jag ha lite mera tålamod så kommer det nog gå finfint:-)
Nu har vi startat vår egna lilla tradition.
Och jag gillar det!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh! Pepparkaks hus :D Ska jag nog också ta och göra ett snart :)ditt vart väldigt fint :)

2008-12-18 @ 00:02:57
URL: http://klantetetejp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0