Ords makt.

Har länge gått och funderat på en sak.
Jag styrs av människors ord.
Framförallt av T´s ord.
Det är hemskt.
Jag styrs av hans ord me det är inget han vill att jag ska göra.
Så det är inte så att han valt att styra mig utan jag är så nedbruten i mina tankar
att jag låter andras tankar och ord styra mina egna val.

Så till saken.
I dag kikade vi på en lägenhet till T.
Men han gillade inte läget.
För långt från centrum.

Jag gillade den.
Nära till skogen.
Lite lugnare.
Jag skulle vilja ha den.

Men så fort T sade att han inte gillade läget osv.
så ändrade sig mina tankar
till att jag inte heller gillade läget fast jag egentligen gör det. 
Sjukt svårt att förklara men jag vill inte att det ska vara så här.
Jag vill vara självständig.
Jag vill stå på egna ben.
Jag vill klara mig själv.

Visst vill jag bo med T.
Men inte så länge han är olycklig av att bo tillsammans.
En dag kanske det ändras.
Kanske det tom. är så enkelt att det ändras när jag blir självständig?

Vill ha ett hem som känns som mitt.
Där jag kan bjuda hem Madde, Sofie, Mia, Åsa, Emma...och alla andra.
Där vi kan umgås och ha det mysigt.
Snälla hjälp.
Jag har så nära till tårarna nu....

Och skulle jag bo där borta så är det ju även bättre för Grynet
med mer grönområden osv.
Kanske kan få låna hem Pricken i bland då också
när jag bor lite bättre, i utkanten liksom?
Hyreshusen ligger liksom i ett villaområde.
Jag vill men mina tankar spökar med mig.
Hur kan jag ha tillåtit mig själv att brytas ner till att bli totalt menlös?
Jag hatar Peter!!!
Jag hatar honom!!!!
Hur f*n kunde du göra så här mot mig?


Kommentarer
Postat av: madde

Självklart hjälper jag till :) bästasom finns att inreda hihi! vart låg lägenheten, nyfiken :) neej nu ska ja pyssla vidare..släkten kommer hem till oss på jul :) 30 gäster and i loooove it, victor håller på att få ett nervsammanbrott eftersom jagbjöd hit alla i år hihi ;)

2008-12-21 @ 17:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0