Linskontroll.

Nu har jag precis trillat innanför dörren...
och vad händer då?
Jo jag har insett att jag glömt göra den viktigaste saken av de alla...
hämta Coldplay biljetterna.
Så nu ska jag sippa lite vatten och sen ner på stan igen.
Tack och lov att jag kom på det samt att jag inte tog Grynets bur!!!

Har varit i Insjön på Anderssons optik.
Kände att det var dags och tänkte samtidigt spara lite pengar
genom att gå över till månadslinser i stället för endagslinser som kostar sjukt mycket.
Och när jag satt på undersökningen så insåg jag även att det var inte en dag för sent.
Jag var ju för jessu namn blind....

Men nu är det åtgärdat och jag har fått hem provlinser nu.
Ett par sitter i och ett annat märke som jag också ska prova innan återbesöket.
Hoppas det fungerar nu när jag inte är i stallet hela dagarna.
Då var det för mycket partiklar som fastnade på linserna
men nu så är det ju bara hunden samt pollen så jag tror att det ska gå bra.

Inga anmärkningar på mina ögon bortsett från några torra fläckar som vi ska ha koll på.
Kan vara för att jag använt så mycket linser
 då jag vägrat sätta på mig mina glasögon samt
att jag har haft samma endags lins flera dagar i rad,
men jag var ju tvungen att spara pengar så då fick det bli så...
tyvärr är man ofta rätt efterklok och tänker att det är ingen fara för mina ögon,
så jag hoppas verkligen att de försvinner nu.
Kommer bli så skönt med glasögonen också.
Tror mina ögon kommer tacka mig:-)

I bilen på väg hem insåg jag att det har gått sjukt mycket pengar sista veckan
men samtidigt är det ju bra grejer.
Linser samt glasögon springer ju snabbt i väg.
Och Coldplay biljetterna kommer  jag få pengar för så de e ju lugnt...
ska ju bara ligga ute med dem.
Men pengarna sinar på kontot så nu är det köpstopp.
Nehepp...ta en tur till stan igen då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0